Det är vad man nog bör kalla för perfekt höstväder idag. En sådan där dag då solen skiner och löven har så många färger att varenda hipster i stan måste bege sig ut på landet för att måla några halvtaskiga akvarelltavlor av skiten.

Förutom att jag enligt den gamla skolan borde vara ute och njuta av vädret och få frisk luft, så hade jag dessutom planer på att göra något vettigt idag. Lägenheten skulle städas, tvätten tvättas och sen tänkte jag dessutom dra mig ut på landet ikväll (kan ge mig fan på att jag säkert hade försökt måla en tavla också).

Men ja, ni vet. Jag började kolla på en ny serie. Och jag säger inte att jag tror på alla nya teorier om Illuminati, eller att aliens försöker kontrollera mänskligheten så att den går under av sig själv, och deras egna lilla maffia kan leva loppan på det som blir över av jorden… Men OM det skulle vara så, så skulle de mest troligt ha använt serier som ett vapen.

Det blir nog inga akvarellmålningar på landet idag.